Home / ICT / ICT Management

ICT Management

Jouw probleem?
Je hebt het gevoel dat er onvoldoende grip is op de ICT-omgeving van je organisatie. Deze grip heeft zowel betrekking op de financiële als operationele kant. Je bent al lang blij dat je ICT-systemen het doen en blijven werken. Natuurlijk komt de systeembeheerder regelmatig langs om de omgeving te onderhouden en je betaalt ook jaarlijks de onderhoudskosten voor je software. Maar echte ICT-ontwikkeling is er niet binnen je organisatie. Je hebt eigenlijk geen idee van alle (on)mogelijkheden van je huidige ICT-systemen. Je mist een goed en duidelijk overzicht van het hele ICT-landschap. En met betrekking tot de kosten bekruipt je regelmatig het gevoel dat je voor alle ICT-middelen en diensten te veel betaald. Je mist eenvoudigweg de grip op je ICT en je hebt niet het gevoel dat je in control bent.

Wij zorgen voor de juiste grip op je ICT-omgeving.

De consequentie
Omdat je het overzicht mist over je ICT-landschap van bijvoorbeeld de actuele users in de systemen, betaal je misschien nog voor users die inmiddels de organisatie hebben verlaten. De kans bestaat dan dat deze users ook nog kunnen inloggen met de daarbij horende gevolgen. Of wanneer er een vraag komt uit je organisatie om een bottleneck (verder) te automatiseren, heeft niemand het totaaloverzicht om deze vraag goed te beoordelen, te verwerken en de juiste actie te ondernemen.

Wij helpen je …..
Om grip op je ICT-omgeving te krijgen, te blijven houden en er meer uit te halen, zetten wij onze ICT-managers in. Onze mensen hebben ruime ervaring en bewezen trackrecords met het managen en beheren van ICT-uitdagingen en -vraagstukken. Bij zowel kleine als grote organisaties. Daarom helpen wij je graag om (weer) grip te krijgen op je ICT en dus in control te zijn. Om vervolgens ICT efficiënt en effectief in te zetten binnen je organisatie wat de productiviteit van je medewerkers verhoogt. Zo kom je zelf weer achter het stuur van je ICT-omgeving te zitten en laat je ICT voor je organisatie werken en werkt de organisatie niet voor ICT.

Onze standaard management producten

Onderstaande standaard ICT-managementproducten bieden wij tegen een vaste prijs aan, klik op een van de producten voor meer informatie over dit product.

ICT-budgetrapport
ICT-beleidsplan
ICT-recoveryplan
Benchmark je ICT-leverancier(s)
ICT nieuwbouw- & verhuiscoördinatie 

Tevens bieden wij het ICT-management abonnement aan, voor meer info over dit abonnement, klik op het onderstaande product.

ICT-management abonnement

Kennismaken met Pro4Staff?

Werkzaamheden die onze ICT-managers uitvoeren zijn

  • Overzicht krijgen van het gehele ICT-landschap en dit behouden en beheren.
  • Opstellen van ICT-budget en het volgen van de daarbij behorende kosten.
  • Beoordelen en controleren van ICT-gerelateerde facturen.
  • Contract- en licentiebeheer.
  • Optimalisatievragen vanuit de organisatie beoordelen en eventueel implementeren in de huidige ICT-systemen of onderzoek doen naar nieuwe oplossingen om aan deze optimalisatievraag te kunnen voldoen.
  • Het optimaliseren van informatiestromen. Bijvoorbeeld het voorkomen van het meerdere keren invoeren van dezelfde informatie in verschillende ICT-systemen.
  • Periodiek contact onderhouden met ICT-leveranciers, bespreking van de voortgang en/of aankomende ontwikkelingen.
  • Onderhandelen met bestaande en nieuwe ICT-leveranciers.
  • Nieuwe ICT-ontwikkelingen toetsen voor gebruik binnen organisaties.
  • Periodiek overleg met directies en/of managementteams over vragen, uitdagingen, (on)mogelijkheden en/of nieuwe ontwikkelingen op het gebied van ICT.
  • Beheren van de medewerkers die in- en uitdienst treden in ICT-systemen en de daaraan verbonden rechten en licenties (kosten).
  • Het volgen van ingediende supportcalls van medewerkers naar ICT-leveranciers en de voortgang daarvan. Uit deze calls een rode draad ontdekken van regelmatig terugkerende calls om tot structurele oplossingen te komen.
  • De vertaler zijn van vragen van medewerkers naar technici van ICT-leveranciers.
  • Overleggen en sparren met applicatiebeheerder(s) en/of superusers van softwareapplicaties binnen organisaties.
  • Contact leggen of onderhouden met klanten, leveranciers en/of ketenpartners om informatie-uitwisseling te initiëren, te bewerkstelligen, te verbeteren en/of verder te optimaliseren.

Professioneel ICT-management?